KEMBARA KOTA KINABALU II : SUNSET DAN BUKIT KOKOL , KOTA KINABALU : SEPT 2019

.

.

.

.

Selesai upacara punggah memunggah barang turun kereta naik tangga hostel , kita kidnap Budak Ni balik ke homestay

.

.

.

.

Jalan depan Universiti dia adalah maha jem !!

Ada construction  , campur dengan kenderaan mak bapak hantar anak masuk Universiti

Maka nya berhenti je lah makan mana sempat

Tiba-tiba rasa nak makan beger tengah-tengah hari ni ..

.

.

.

.

Sedap dan kenyang sangat !

Nengoklah betapa tingginya !!

Dekat KK ni banyak kedai guna Apps Booth

Balik sini , kat kampung Hakak ni tak banyak lah yang guna ..

.

.

.

.

Dah pukul 5 petang masih tak bangun jugak dua orang tu !

Hakak biasalah

Mana boleh tidur siang-siang hari ni

Layan movie , makan , movie , makan , basuh baju , sidai baju

Perambat semua bangun bersiap sebab kena hantar Budak U tu balik hostel sebab Minggu Orientasi dia mula malam tu .

Masuk je jalan besar terus jumpa jem tu lagi !!

Jem sebab balik kerja dan construction

Alahai    …

Masa sempat nak sampai Kolej dia pukul 6:30 ni Beb !!

Masuk celah-celah Menara Tun Mustapha ni

Terjumpa satu kawsan parkir

Helok je boleh parkir kat situ ..

.

.

.

.

Belakang bangunan JPA Sabah ni

.

.

.

.

Menggelupur cari tempat nak parkir kereta sebab nampak yang ni ha…

Senja Kota Kinabalu memang cantik bah !!

.

.

.

.

Semua terdiam nengok keindahan ciptaanNya

.

.

.

.

Senja berapi

.

.

.

.

.

.

.

.

“A daughter is just a little girl who grows up to be your best friend.”

.

.

.

.

You don’t have to be crazy to be my friend. I’ll train you.

.

.

.

.

Kadang-kadang rasa macam apesalla aku tak bawak DSLR tu ..

Sunset tengah cantik ni

Tapi bila mengenangkan kejadian ketamakkan nanti , nak klik guna DSLR lah , lepas tu tukar ke kamera kat fon , lepas tu tukar fon Dak Iyra , lepas tu tukar lens.

Renyah ..

Dan berat beb !

Tu Pulau Gaya

.

.

.

.

.

.

.

.

 

.

.

.

.

 

Sempat jugak hantar Budak U tu ke Semejid

Lawo semejidnya ..

 

.

.

.

.

Kidnap dia dari Semejid

Hantar balik hostel Babai-baiai

Kiss-kiss

Hujan ke.. ? Rasa nya tak ..

Mak dan anak sama hati kering ..

.

.

.

.

Ada stu hari lagi di KK

Flight balik petang

Jom habiskan masa dan minyak

Isi minya RM50 dalam Bezza

Full tank jadinya

Sebab tak jadi nak ke Kundasang , makanya minyak tu banyak lagi

Jom kita habiskan minyak sebab macam rugi aaa

Kita ke Bukit Kokol !!

Ha ah !! Kokol !!! Macam batuk Kokol tu ..

Dekat je dengan homestay

Kereta daki bukit sikit je

Tak tinggi nho pun ..

.

.

.

.

Naik je Bukit Kokol tu

Sampai lah jumpa Kokol Haven Resort ni

Masuk tempat parkir dia .Parkir percuma

Cuma kalau nak bercanda bergambar kat dalam ni kena bayar RM 10 ya

Nanti dapat voucher RM 10 , boleh guna untuk makan-makan dekat cafe dia

.

.

.

.

Cantik Kokol Haven Resort ni

Harga agak terjangkau lah

Sebilik dalam RM 500 +

Ngadap laut ?

Laut ?

.

.

.

.

Ni ha..

Lautnya !!

Cantik Beb !!!!

.

.

.

.

Ada perantin photoshoot

Puas jugak lah nengok depa dok kirai gaun nak bagi efek gaun terbang

.

.

.

.

Dak Iyra nampak mendalah ni daahhh..

.

.

.

.

Ada dua love

Satu kat atas sana

Pergi yang dekat lama tu je

Terus posing …

Malam-malam lip lap

.

.

.

.

Cantik sangat view Kota Kinabalu dari atas ni !!

.

.

.

.

Ada banyak jugak tempat menarik di atas Bukit Kokol ni

Ada Kasih Sayang Resort , Kokol Farmstay , ada camp site , air terjun .

.

.

.

.

Pulau Gaya , Pulau Manukan , Pulau Mamutik

.

.

.

.

Sejuk sikit aa kat atas ni banding dengan kat bawah sana

 

.

.

.

.

Lantana camara

Tak ada pun bau taik ayam ..

Pesal nama dia Bunga Taik Ayam ?

.

.

.

.

Panas weh !!

Ada kawan saya ajar

Kalau tak nak mata jadi sepet dalam gambar , tunduk dulu .. then angkat kepala  and klik

Masalahnya .. dah angkat kepala pun Dak Iyra tak klik-klik . Tak pun dia klik manjang .. Photo biasa, potret , landscape , siap video sekali ..

Maka nya sepetlah jugak mata ..

.

.

.

.

Boleh nampak UMS kat bawah sana tu

.

.

.

.

Jom maka dulu !

Pekena scone .

Sedap !

.

.

.

.

Dan Keret Kek

.

.

.

.

Dah

Jom turun

Dak Iyra nampak kat IG ada sangkar-sangkar gini kat Bukit Kokol ni

Sungguh-sungguh dia nak cari

.

.

.

.

Lain kali naik Bukit Kokol ni nak berhenti dan diri bergambar kat tengah-tengah jalan ni !

.

.

.

.

Nanti jumpa Gereja St Joseph kat situ

Belah lereng bukit

.

.

.

.

Tiba-tiba nampak benda berterbangan !

.

.

.

.

Ada orang para-glide lah !!!

Dalam RM 250 tandem para-glide

.

.

.

.

Akhirnya , on the way turun jumpa jugaklah tenoat sarang burung tu ..

Kokol Elf namanya

Tapi kan …..

Malaysians RM 40 kalau nak masuk bergambar , etc kat dalam tu ..

Aku pandang Dak Iyra .. Dia pandang aku

Like .. Errrr …..

Awat mahai benor !!????

.

.

.

.

Hah !

Hamik kau !!

Tak apa lah tak bergambor dalam sarang burung tu …

.

.

.

.

Tapi kan..

Takkk jugak nampak-nampak Kinabalu dari Kota Kinabalu ni !

Frust Hahak !!

.

.

.

.

Ada nampak sipi-sipi ..

Kot …

.

.

.

.

Dah..

Jom ke KKIA

Nak balik dah ni ..

.

.

.

.

Tiba-tiba Boss Dak Iyra kirim Malinjao Pedas

Patah lah balik ke Pasar Filipina kat bandar tu

Ni namanya Keropok Hungry Bird

.

.

.

.

Sedap tau Amplang Sotong tu !!

Yang bulat-bulat tu

Lain kali nak beli banyak-banyak!

.

.

.

.

Kalau gigi tak kuat , cari Kuih Cincin yang lembut . Ada ..

.

.

.

.

Flight balik pukul 4 lebih

Tukar yang awal

Tiba-tiba asyiklah reschedule

Hingga flight asal kira orang pun dah terbang dulu

Rupa-rupanya depa dok tukar tayar …

.

.

.

.

Bye Kota Kinabalu !

.

.

.

.

Bye Nina !!

.

.

.

.

Menarik..

.

.

.

.

 

Advertisements