7th PUTRAJAYA INTERNATIONAL HOT AIR BALLOON FIESTA 2015: #myballoonfiesta

.

.

.

.

Biasalah

Dua tahun je saya tak pergi nengok belon besar ni .. Sebab tak tahu , dan sebab kat obersi masa tu ..

Tiap-tiap tahun belon-belon besar ni mesti datang Malaysia

Masa  cuti sekolah.

Awal-awal dah tanda dalam kalender dan ajak kawan-kawan pergi

Kali ni nak piknik sambil nengok belon sekali..

Di Ayer@8 ni..

Port baik untuk ambik gambar pagi-pagi !

Kami lepak kat balkoni kat tingkat 2 tu .. IMG_5398 .

.

.

Pandang ke kiri balkoni …

IMG_5281.

.

.

Pandang ke kanan balkoni …
IMG_5283.

.

.

Belon yang ni sentiasa ada..
IMG_5286.

.

.

Dah cakap kat Geng Belon Udara Panas [ GBUP ]

Kena datang sini subuh sepi-e

Kalau sampai sini 9 pagi .. hapah pun tak ada

Semua dah terbang !

Pukul 7:00 pagi lagi depa dah mula membesarkan belon ..
IMG_5287.

.

.

Ada kapal terbang terbang atas kepala !!

Check kat Flight Radar24

A380 ke Singapura , dari London

Besar bagak!!

Dari jauh di bawah dah nampak besar

Hasap [ hasap eh orang panggil ? ] pun sangat impressive !
IMG_5289.

.

.

Nampak je kapalterbang sekarang ni . otomatik sedekahkan al Fatihah kepada merekay ang malang itu

Ada terbaca … sorang mangsa , FA  rasanya , dia kata

Untung yang dalam MH370 tu .. satu Malaysia sedekahkan al fatihah , dan dia pun nak jugak macam tu lah .. [ satu Malaysia doakan untuk dia ]

Dan dah tertulis untuk dia , terkorban dalam MH17

Oh .. sedih weh ….
IMG_5290.

.

.

Ada kapal terbang kenit AA melintas , nak ke Kuching

Best Apps Flight Radar 24 ni ..!

IMG_5295.

.

.

Belon dah mula naik !!!!!
IMG_5297 .

.

.

Aktiviti peknek hari ini dimeriahkan dengan kehadiran Datin R dan adiknya ..

Sudah ada tripod !!!

Satu kemajuan!!

Syabas bette

IMG_5299 .

.

.

Suka sangat jumpa port ni !

Nampak jelas belon-belon tu tengah naik!

IMG_5301 .

.

.

Dak Anash kata ..

Kita bawak kawan !!

Sorang !

Bawak lahhhhh..

IMG_5391 .

.

.

Dapat seorang kawan baru !

Mrs Smile nama dia

Smile je..

Ni blog dia ..

IMG_5391

.

.

.

Satu lagi kapalterbang merah melintas!

IMG_5306 .

.

.

Ketua belon dah mula terbang!!

IMG_5313 .

.

.

Asal belon je ingat Capadoccia..

Sekali naik kat sana 200 USD

Hahahahaaaaa…. Gelak tepuk kocek ..

IMG_5314 .

.

.

Nak jugak tahu belon dari mana , belon apa , belon siapa ..

Tapi website myballoonfiesta tu dah tak boleh bukak dah ..

Matahari belum naik lagi mereka dah terbang

Sebab mereka memerlukan udara sekeliling yang sejuk untuk belon yang panas tu naik

Tak ada maknanya cuba nak terbang masa tengah panas lit lit ..

IMG_5318 .

.

.

Penguin dah mula kembang!!

Tau tak kenapa penguin jalan kedek-kedek macam tu?

Cuba google Xray seekor penguin..

Then you know .. Nengok hip joint dia kat mana .. Sebab tu dia waddle macam tu !!

Nina yang beritau saya pasal ni..

IMG_5322 .

.

.

Antara belon yang terawal naik

IMG_5323 .

.

.

IMG_5324 .

.

.

IMG_5325 .

.

.

Dua orang je dalam basket tu ..

IMG_5332 .

.

.

Tiap-tiap tahun saya dapat masuk dalam kawasan untuk kembangkan belon tu..

Setahun sampai dua tiga hari saya pergi

Tahun ni saya tak nak masuk kawasan tu..

Bukan sebab dah kena bayar .. [ rm 12 ] tapi nak ambik gambar dari angle yang lain pulak..

Dan dah bosan dah masuk sana tu ..

IMG_5335 .

.

.

Tahun ni boleh beli tiket untuk duduk-duduk santai-santai sambil sarap kat tepi tasik tu.

Berapa ringgit saya lupa pulak.

Ok jugak..

Boleh lepak-lepak .. Ada bean bag .. ada tikar piknik ..

Ada live band

Ada menan kanak-kanak ..

Puluh-puluh ringgit jugak lah.. sorang ..

Kalau belon tu duduk terbang ulang alik depan kita .. ok aa..

Ni .. tak sampai 10 minit dah terbang menghilang !!

IMG_5342 .

.

.

Hah !!

Macam dia orang ni !!

Tapi percuma ..

View lebih kurang sama..

Nak muzik ? Sambung speaker ke smart fon

Bawak bekal untuk piknik

Smarter .

IMG_5394

.

.

.

Dah dua tahun belon ni terbang arah ke Ayer@8

Pernah dulu , depa terbang arah ke Masjid Besi ikut arah angin ke sana

IMG_5350 .

.

.

Kena pandai timing !!

Atau pandai potoshop .. heheheheeeeee

IMG_5352 ..

.

.

Manusia yang di bawah penguin

IMG_5356 .

.

.

Mula-mula nampak bontot penguin..

Lepas tu dia pusing ke arah sini ..

Sibb baik !!

IMG_5363 .

.

.

Bye Pingu!!

Alohhhh ..

Ada lak budak tu kat situ !!
IMG_5364 .

.

.

Kita ambik bayang-bayang dia aje lah!!

IMG_5365 .

.

.

Sanggup bangun pagi sebab nak nengok belon besar!!

IMG_5371 .

.

.

Main-main aa balloonist yang ni..

Dia turun sampai ke permukaan air..

Bagi orang saspen ..

Bot-bot penyelamat bergegas datang

Takut tetiba tenggelam..

Dah menyakat ..

Lepas tu dia terbang naik balik!
IMG_5380 .

.

.

Yang ni pun sibuk kacau penonton yang kat tepi tasik kat jalan P8H tu..

Akhirnya tersangkut kat tepi benteng tu..

Kena bantuan..

Kena tolakkan sikit bakul tu ..

IMG_5383 .

.

.

Tahun depan saya nak ke Jalan P8H tu pulak lah ..

Macam best je kat situ ..

IMG_5384 . . . IMG_5393 .

.

.

Tahun ni belon fevret saya tak ada

Belon Darth Vader tu ..

Ada belon baru ..

Van Gogh !

Cantik !!

Besar !!!!!!!

Tak boleh terbang tapi pagi tu..

Kenapa ntah ..
IMG_5395 .

.

.

Matahari dah naik

Sebelum pukul 8:30 lagi , belon dah habis terbang ..

Jom piknik !!

Appetiser , main course , dessert , serat … Semua ada..

Terbaik lah korang !!

1 .

.

.

Inilah Geng Belon Udara Panas..

Geng Jogja + Mrs Smile + CikKatakHijau

Budak Last dan Nina

Dan Dimas , kawan Dak GB

5 .

.

.

Pinjam hashtag Anash

#kamimudahgembira

3 . . . 4 .

.

.

Jom sarap !!!

6 .

.

.

Banyak kapalterbang beratur nak landing kat sana !!

7 .

.

.

Sambung esok..

🙂

.

.

.

.

Advertisements