YOK KE JOGJA [ 13 ] : RIVER TUBING KALI OYO , GUNUNG KIDUL

.

.

.

.

Naik balik lori

Masuk balik celah-celah rumah kampung

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Jah tu memang semua benda dia nak tunjuk !!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Jalannya kocik aja!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Dengan teruja nya dia berkata ..

” Sawah padi lah !! ”

” Macam kat Kokdiang lah !! ”

Kata GadisBunga

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Sib baik Dak Gadis Bunga tak mintak Pak MarcellO berhenti dan berlarian tepi sawah !!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Jumpa ladang Pokok Kayu Putih

Sempat petik sikit daunnya dan cium

Sedap bau

Bau minyak angin

Eucalyptus

Kalau bela koala boleh tak kat sini eh ?!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Ops !!

Ada lori kat depan!

Semua diri belah kiri !!

Biar senget sikit lori ni !!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Ok

Dah sampai !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Yok motret-motret dulu !!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Itu Kali Oyo nya !

Oleh kerana 6 bulan dah kemarau di sini

Air kali nya dah susut sangat !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Mereka yang dari paket wisata yang lain kena bawak sendiri ban masing-masing ke titik permulaan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Kami turun dari sini

Kurang licin , kata Pak Marcello

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Pengembaraan atas sungai atas ban nanti ini adalah dalam 1.5 km dan dalam 1.5 jam

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Ngesot suster , ngesot !!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Gagah Pak Marcello pikul 4 ban kitaorang + 1 ban dia !!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Yang ramai-ramai orang lain turun kat depan sana sikit

Jauh dan licin , kata Pak MarcellO

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Sampai lah di permulaannya

Turun dan duduk dalam ban

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Sangat teruja !!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Batuan karst daerah Gunung Kidul nampak terhakis oleh aliran air di tebing sungai

Saya sempat lelap sekejap masa tubing ni

Masa ni lah kemuncaknya rentung ireng semua orang!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Cantik sangat !!

Kalau tak musin kemarau , laju jugak airnya

Dalam Kali Oyo ni dalam 7-12 meter

pindul3

.

.

.

Sampai di Air Terjun Pengantin

Kata Pak MarcellO

Ada yang mandi di air terjun ni , dan berhajat jadik pengantin

Dan dapat jadik pengantin..

Biasa lah kat sana benda-benda macam ni ..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Lepas berbasah-basahan

Kita makan!!

Ini nasi timbel

Nasi + singkong

Saya dan Dak GadisBunga memang try semua benda !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Ini Arem-arem

Sedap !

Nasik dan ada lauk kat tengah tu

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Itu keropok kulit sapi !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Tupat , tahu , tempe

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Sekali lagi jerit ramai-ramai !

” Macam kat Kokdiang !!! ”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

.

.

.

Adik beradik Maniam !!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA.

.

.

Kesimpulan..

Best sangat !!!

.

.

.

.

Advertisements