3. TAMAN SEDIA : LADANG STRAWBERI

.

.

.

.

Ada banyak ladang strawberi kat tanah tinggi ni..

Dah nama pun tanah tinggi ..

Mestilah kann..

Tapi saya bawak semua ke Taman Sedia

Mencari ladang strawberi kepunyaan peladang Melayu ..

Jumpa Opah ni..

Opah Strawberry & Jams

Senang je nak cari ..

Ikut je jalan besar dalam Taman Sedia tu

Kalau tak nak Opah punya pun..

Banyak lagi ladang lain kat sini ..

IMG_1741

.

.

.

Melompat turun kereta nak petik stroberi!

Suka sangat!!

Sepuluh hari sebelum pergi dah bercerita dia nak petik sendiri strawberi!

IMG_1723

.

.

.

IMG_1724.

.

.

Pergi kat belah-belah belakang

Ada banyak yang besar-besar dan merah-merah

Sebab orang selalunya pergi kat belah depan-depan tu je ..

* Apesal senteng nho seluar kau nak..??! *

IMG_1728

.

.

.

Lai lai laiii !!

Sesiapa nak order T Shirt Tie Dye DrSinga sila koling-koling ahkak ya!!

IMG_1731.

.

.

IMG_1734.

.

.

IMG_1739.

.

.

Ada cafe kecik

Ada aiskrim strawberi

Ada minum-minum..

IMG_1740

.

.

.

Ada anggur kat atas kepala

IMG_1743

.

.

.

Masuk je kawasan Taman Sedia ni..

Rasa aman sangat

Aman .. sejuk .. tenang ..

Encik Abdul pun rasa gitu..

Sebab ia satu perkampungan Melayu yang bersih .. senyap ..

Tak ada kereta jem sana sini ..

Sila gugel kenapa nama tempat ini Taman Sedia..

Menarik …

.

.

Lain kali..

Bila naik Tanah Tinggi ni lagi ..

Kami dah plan dah ..

Nak sewa homestay kat Taman Sedia ni

Ada banyak rumah inap desa

Bukak pintu je dah nampak ladang strawberi..

Boleh berlari pergi petik stroberi..

.

.

Tapi kann..

Tapi kannnn !!!!

Ada orang kata..

Kalau petik sendiri stroberi kat Tanah Tinggi tu .. manis stroberinya ..

Tapi mengapakah dalam satu kotak strawberi tu .. yang petik sendiri , hatta yang kita beli..

Kadang-kadang sebijik je yang manis!!!??/

Manjang dapat yang masam!!!???

Hampa ..

Hampaaa…

.

.

.

.

 

 

 

Advertisements