GENTING STRAWBERRY LEISURE FARM

.

.

.

.

BudakMataBesar suka makam stroberi

Tapi bila beli .. manjang dapat yang masam

Tak pernahnya dapat yang manis

Jom kita pergi petik stroberi !

Tak yah ke Cameron Highland ..

112 km pergi balik je dari kampung saya kat Jalan Klang Lama tu ..

.

.

Turun dari Genting Skyway

Sampai ke ‘ round about ‘ Gohtong Jaya tu ..

Ikut je papan tanda

Genting Strawberry Leisure Farm

Taman Santai Strawberi Genting

Parking banyakk..

Ada satu bangunan depan kebun stroberi ni.. Satu kompleks sukan .. ada parkir bertingkat kat situ .. no wori ..

Ni jalan masuknya ..

1

 

.

.

.

Melompat-lompat gembira BudakMataBesar dan BudakLast bila cakap boleh petik stroberi sendiri !

2

.

.

.

3

.

.

.

Petik biarlah berpada-pada

100 gm adalah RM 6

Pergi ambik bakul kecik dan gunting dulu ya..

Jangan nak dok pulas tangkai stroberi tu pulak..

Merajuk lak pokok tu karang !

4

.

.

.

Sangat merah

Dan sangat besar

5

.

.

.

Fragaria × ananassa

6

.

.

.

7

.

.

.

8

.

.

.

9

.

.

.

” Saya tak suka rosok gigi ! ”

” Rasa dia tak sedap  ! ”

Bila saya tanya .. ” Awak dah rosok gigi hari ni ?! ”

Dia senyap

Saya check ..

Berus gigi dia masih tersimpan cantik dan kering dalam beg ‘ beli berus gigi dapat ubat gigi dan beg percuma ‘ dia !

[ Dia memang cakap ‘ saya ‘ gitu dengan saya ]

10

.

.

.

Saya rasa dia ni ‘ ambidextrous ‘ lah ..

Macam saya ..

Kejap peygang pensil tangan kiri .. kejap tangan kanan ..

11

.

.

.

Sebenarnya .. ada banyak buah yang bercantum menjadi satu buah yang besar

12

.

.

.

13

.

.

.

Tak lah manis sangat

Tak masam tapi.

Kalau musim agak sejuk , lagi manis buahnya …

14

.

.

.

Depa dua orang memang geng baik

Boleh nangis esak-esak bila kakak dia tak ada hari tu .. kakak tidur rumah kawan .

Tak ngaku nangis tapi

” Perut saya yang nangis ! ”

15

.

.

.

Tuan Besar perintah

” Ambik gambar saya kat sini buat lev .. ”

16.

.

Dekat RM 25 jugak stroberi yang mereka kutip

Tak pe ..

Tunggu kat tanah yang lagi tinggi nanti

Kutip lah banyak-banyak !

Lagi manis !

.

.

.

.

.

.

 

 

Advertisements