KUCHING LAGI !!! [ 4 ] : KAWAN-KAWAN KUCHING

.

.

.

.

Saya jumpa ramai kawan baru di Kuching

Jumpa Budak Tomel nama Suri ni..

suri

 

Ada Kawan Saya beritau

Selalunya ada orang berlatih ‘ dragon boat ‘ petang-petang di Sungai Santubong ni

Tiga petang saya usha dari tingkap bilik hotel

Nan ado ..

Agaknya dah habis pertandingannya ..

Dah tak berlatih lagi ..

* Simpan kamera balik dalam beg gambar Kuching *

Tak puas hati ..

Duduk jenjalan sorang-sorang di Tebingan Kuching

Orang Kuching ni sungguhlah peramah dan mesra kalau jumpa Orang Malaya .. pada pandangan saya lah …

.

.

Saya nampak Adik ni tengah buat aksi dengan basikal BMX

‘ Ahkak ambik gambar boleh ??! ‘

Dia senyum

Dan pusing-pusing lagi

Saya yang nengok pun penat … dan seriau !

Kagum !!

1

.

.

.

2

.

.

.

3

.

.

.

Lama dah tak dapat subjek untuk sports photography gini

4

.

.

.

Pasca Nota :

Zharif nama dia

Rupa-rupanya ..

Salah seorang yang sangat arif .. sangat terrer .. dalam stunt BMX ini di Malaysia rupa-rupanya !!!

5

.

.

.

6

.

.

.

7

.

.

.

8

.

.

.

9

.

.

.

10

 

.

.

.

Hari makin petang ..

Saya tenggek kamera atas tembok

” Jatuh karang kamera tu kak !! ”

[ Saya belit tali kamera … kat lengan … Untuk keselamatan .. ]

Tegur seorang orang

Seorang photographer ..

IMG_9887

.

.

.

Borak-borak ..

Senegeri rupa-rupanya ..

Malahan sekampung ..

Dia beritau saya port-port tumpuan fotografer-fotografer Kuching

Borak-borak pasal MH370 dan Nanming

* Sakit perut ahkak ketawa dik oiii !! *

Sekarang dah tau macamana boleh dapat tiket murah kalau nak masuk Taman Budaya Sarawak

Tenkiu Je Jai!!

Baru tau air Wheat Grass C adalah sangat sedap !!

Dan kek lapis Sarawak yang kat kedai yang kena bukak kasut kat sebelah Kedai Mira tu lagi sedap rupa-rupanya …

IMG_9889

.

.

.

IMG_9883

.

.

.

IMG_9891

.

.

.

IMG_9896

.

.

.

.

Setelah babai-babai ..

Jumpa pulak persembahan kebudayaan di Tebingan Kuching itu ..

IMG_9908

.

.

.

.

Layan sampai habis …

IMG_9898

.

.

.

Dengan menyorok belakang orang agar tidak terjebak sama …

IMG_9902.

.

.

.

Satu pengembaraan yang best ..

Dan ..

Bak kata Arnold SusahNakEja

I’ll be back !!

.

.

.

.

Advertisements