NGGOWO JIWO MARENG PULAU JOWO * [ 4 ] : DESA WONOKERTO , SUKAPURA , PROBOLINGGO

.

.

.

.

* Membawa Jiwa Ke Pulau Jawa

.

.

Ada hotel-hotel yang kat atas lagi dari Hotel Yoschi ni

Yang bukak mata je .. [ tipu ! ] .. Bukak pintu bilik .. jalan keluar .. dah boleh nampak Gunung Bromo tu..

Tapi saya tak menyesal pilih Hotel Yoschi ni ..

Sebab ..

Saya dapat gambar-gambar yang cantik dari Desa Wonokerto ini..

 

.

.

.

1

 

.

.

.

2

 

.

.

.

3

 

.

.

.

4

 

.

.

.

5

 

.

.

.

6

 

.

.

.

7

 

.

.

.

8

 

.

.

.

Tak perasan dia bawak apa sebenarnya

9

 

.

.

.

Dah bukak kat PC baru perasan ..

Senapang ghopanya!!

10

 

.

.

.

11

 

.

.

.

12

 

.

.

.

13

 

.

.

.

14

 

.

.

.

Nampak tak Bunga Abadi tu ?

Yang tergantung kat belah kiri tu ..

Nanti later-later saya cerita..

15

 

.

.

.

Tiba-tiba…

Kabus datang !

16

 

.

.

.

Oh ya..

Lupa..

Sebelum sampai sini.. Kami berhenti di Tanggulangin..

Desa kerajinan kulit

Banyak barangan kulit , murah-murah..

Saya tergoda..

Saya terbeli 4 pasang kasut  ‘ ballerina flat’ yang berharga 110 000 rupiah sepasang !

Dengan excitednya saya memakai kasut baru di dalam kereta …. dan kemudiannya menrayau di Desa Wonokerto ..

Dan turun ke kebun sayur ini dengan kasut baru saya ..!!

17

 

.

.

.

18

 

.

.

.

Dan turun lereng bukit ini untuk ke kebun sayur ini.. !

Dengan kasut balerrina flat !!!

Sib baik tak berdebuk!!

19

 

.

.

.

Nampak dia..

Siap lambai -lambai lagi ..

20

 

.

.

.

Sedap dan wangi bau daun bawang di kebun!

21

 

.

.

.

22

 

.

.

.

23

 

.

.

.

24

 

.

.

.

25

 

.

.

.

26

 

.

.

.

Bunga kuning ni banyak kat kawasan pergunungan

27

 

.

.

.

Bunga semak pun nampak cantik !

28

 

.

.

.

Boleh ?

Depan pintu belakang ada kebun sayur yang subur..?!

29

 

 

.

.

.

30

 

.

.

.

Satu lori penuh dengan kentang

31

 

.

.

.

32

 

.

.

.

Bagai tak percaya bila saya nengok dia bawak motor ni gini..!

33

 

.

.

.

Bukan sorang ..!

Dua orang !

34

.

.

.

Dua motor bawak tiga rangka katil!!

Kau mampu !!??

35

 

.

.

.

Rumah-rumah kat sini memang berwarna warni !!

36

 

.

.

.

Tengah saya duduk-duduk dalam pondok di tepi jalan

Dia datang

Bawak satu bakul topi beanie dan glove macam-macam warna

Dia kata..

” Sejuk Buk nanti … Pagi esok !! Dalam 5 hingga 10  derjah !! ”

Mula-mula macam tak percaya ..

Gigih dia meyakinkan saya betapa sejuknya nanti esok pagi di puncak gungng!

Akhirnya saya beli..

Sepasang  30000 Rupiah ..

Tambah lagi 20000 untuk muffler

[ Dia tak tipu !!

Memang sejuk gilaaaa !!!! ]

37

 

.

.

.

Dah…

Esok sambung !

Ketemu lagi !!!

.

.

.

.

 

Advertisements