JOM PI TANJONG ….

.

.

.

.

Dah agak dah ..

Kalau pi Tanjong .. mesti di ajak makan dan makan dan makan …

Char Kue Teow tak nak togeh la … cucoq lah ..

.

.

.

.

Hak ni best ..

Nasi Lemuni ..

Lupa lak nak bawak balik batang pokok Lemuni nak tanam kat rumah

First time makan Nasi Lemuni ni..

Sedap weh …

.

.

.

.

Tengah mengagumi macamana tetiba ada loteng yang ada balkoni kat atas yang boleh nampak pertunjukan bunga api masa Tahun Baru yang dulu tak ada pun tingkat atas ni …

Hasil ke kreatifan dua orang seni kawan Tanjong kita orang

.

.

.

.

Mereka berdua ni ..

Omma dan Oppa

Oppa tak ada pulak .. Menebas bola

.

.

.

.

Program menyantuni Omma dan Oppa sebelum mereka berangkat

Sampai dah balik Malaysia dah depa baru lah entri ni keluar

Sempat lah mengirim doa-doa sedikit sebanyak ..

.

.

.

.

Blogger dan photographer pasti kenal Omma dan Oppa ni ..

.

.

.

.

Dapat jugak ngusik kuit harta benda Oppa ..

.

.

.

.

Dan jumpa  seorang Guru Sejarah yang ohsem

Yang hapal kat muka surat mana nak cari fakta dalam buku teks Sejarah ni ..

.

.

.

.

Juga menyantuni seorang sohatat lama

Photographer terkenal jugak

Dak Mie de BatuGantongPhotographer

IG @alsmie_alias

Yang memfree kan diri dan bawak kita orang ronda Tanjong ..

Jom cari Jambatan ke2 Pulau Pinang !!

.

.

.

.

Ada satu port yang betul-betul menghadap Jambatan

Boleh park dengan senang

Masa kita orang sampai ni dah ada orang mula bukak table nak berjualan ..

Dengan meriahnya ..

Ada yang piknik-piknik ..

.

.

.

.

.

.

.

.

Seperti biasa ..

Selpie …. yang tak di flip

Dah jadik Jembatannya nghala ke situ pulak ..

.

.

.

.

Tak tahulah ikan apa yang ada merayau kat selat ni ..

.

.

.

.

.

.

.

.

Mastermind Trip Santun Dan Makan Derian Balik Pulau ..

.

.

.

.

Kita ke sebatang sungai pulak sebelah rumah Dak Mie ..

.

.

.

.

Busuk dan kotor airnya ….

.

.

.

.

Ada jembatan cantik tapi ..

.

.

.

.

.

.

.

.

Untung berjalan dengan photographer ..

Cantik-cantik gambar kita …

.

.

.

.

Kita ke Lebuh Sungai Pinang

Nengok jembatan dari jauh pulak …

.

.

.

.

Kena pulak awan dan langit tengah cantik sangat …

.

.

.

.

.

.

.

.

Dak Mie ajak pergi ke satu lagi port ni ..

Yang dia sendiri pun tak pernah pergi …

Ada jeti lama nelayan ..

.

.

.

.

Kembang-lembang jugak jari kaki nengok papan yang jarang-jarang tu ..

Terrsadung sikit silalah bergelumamng lumpur kat bawah sana tu …

.

.

.

.

Untung laaa ada persenal photographer ..

Eh ..

Ada kawan photographer …

.

.

.

.

.

.

.

.

Friendship is always a sweet responsibility, never an opportunity. – Khalil Gibran

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Nasi Kandaq Kayu..
I Love ❤ You..
Petang Petang Makan Cendoi..

 

Advertisements