FESTIVAL FLORIA DIRAJA PUTRAJAYA 2015 [ 1 ]

.

.

.

.
Festival Floria Diraja Putrajaya 2015

Dah banyak tahun pergi festival floria ni

Sebab bunga-bunganya cantik

Dan banyak subjek untuk diambil gambar

1

.

.

.

Tahun ni bunga themanya ialah bunga lili

Sila terjemahkan ‘ Tapestry Of Hues’ tu

Saya tak reti

Dah alang-alang kerja di kawasan sana

Apa kata pergi je pagi-pagi kat sana sebelum pergi kerja dan ambik gambar kan!!?

Udara pun sejuk lagi.. Tak lah berlengas-lengas…

Jommm!

2

.

.

.

Bunga kegemaran saya

Bunga lili

Suka sangat baunya!!!

3

.

.

.

Macam-macam warna

Dan macam-macam nama

4

.

.

.

Star gazer

Lili of the valley

Dan banyak lagi

Yang kuning ni tak berapa wangi

5

.

.

.

Yang ni wangi sangat!!

7

.

.

.

Tak berapa wangi

8

.

.

.

Wangi sangat!

Tapi

Bunga lili ni tak tahan panas

Banyak yang layu-layu sekeliling taman

9

.

.

.

Yang ni tak ada bau..

10

.

.

.

Lautan ‘ pin-wheel ‘

11

.

.

.

Angin tak ada

Ribut tak ada

Maka-nya tak berpusing lah mereka

12

.

.

.

Afuhhhh … Afuhhhhh .. Afuhhhhh lah jugak nak bagi depa berpusing

14

.

.

.

Dah siap caj bateri segala bagai

Sampai sini , tak boleh on kan kamera

Gunalah telefon je ambik gambao

15

.

.

.

16

.

.

.

Satu lagi bunga kegemaran saya!!

Masa belajar kat sekolah orang putih dulu, pernah berjalan ke negara Peranchis

Lalu banyak ladang bunga matahari ni

Cantikkkkk sangat!!

Kalau nak yang dekat-dekat sini, ada gak

Kat Lopburi, gi baca kat Blog Anash Coconutz tu

Awal tahun hari tu dia ada pergi

18

.

.

Dulu saya panggil Bunga Taik Ayam

Sebenarnya namanya Marigold

19

.

.

.

Jumpa ni

Warna warni sangat!

Apokobondonya..?

21

.

.

.

22

.

.

.

Alaaa

Kertas tebal ‘ corrugated ‘ macam kertas kat kotak tebal tu

23

.

.

.

Cantik!!

24

.

.

.

25

.

.

.

26.

.

.

Sambung nanti

Sebenarnya.. Ok je kamera saya tu

Memory kad tak masuk betul

Sebab tu tak boleh on kan

Chissss
.

.

.

.

 

Advertisements