TRIP INSAF TSUNAMI ACHEH [ 8 ] : ALUE NAGA

.

.

.

.

Kami seterusnya ke sini

Alue Naga

Sebut je alor .. Tak yah muncung-muncung mulut tu..

Alor – muara sungai

Naga – [ tak tahu lah kenapa panggil naga .. kata Dailami ! ]

Mungkin sebab berlengkok-lengkok macam ekor naga ?

Dilarang berdua-duaan yang bukan muhrim ya..

IMG_6592

.

.

.

Parkir di hujung jalan

Kami jalan patah balik ke pangkal jalan … ke arah jalan masuk

Sambil kata

Wahhhhhhhhhh!!

Kenapa ??!!

Sebab kambing itu kah ?

IMG_6575.

.

.

Sebab Dak CPL itu kah ?!

IMG_6582

.

.

.

Takkkk !!

Sebab saaangat cantik kat sini !!!!

Airnya sangat biru!!

Walau di muara sungai!!

IMG_6593

.

.

.

See !!!!??

IMG_6594

.

.

.

Langit biru!

Air biru!

Perahu nelayan ..

I couldnt ask for more!!

* sambil kesat peluh dengan hujung shawl *

IMG_6595

.

.

.

Ada abang tengah memancing..

Saja-saja ..

Dia kata ..

IMG_6596

.

.

.

Tak habis-habis kata

Cantiknyaaaaaaaaaa!!!!

IMG_6599

.

.

.

Benteng yang ranap kena tsunami

Ha ah!!

Muara ni pun kena..

Habis rata dibawa ombak!!

IMG_6602

.

.

.

Jom kacau adik ni!!

Dapat ikan tak!!?

Krik krik .. Krik krik ..

Bo layan …

IMG_6571

.

.

.

Pokok flower crown .. kata Dak GB

Wangi bau bunganya!

IMG_6572

.

.

.

Pulau Weh kat sana tu..

Nanti-nanti kita cerita pasal Pulau Weh tu ya!!

IMG_6573

.

.

.

IMG_6577

.

.

.

Senja pun cantik kat Alue Naga ni

IMG_6578

.

.

.

Cantik memang cantik

Panas berdenting tapi!!

IMG_6579

.

.

.

GB!!

Saya jerit

Ada man-face bug aaa kat situ!!

IMG_6580

.

.

.

Yup !!

Memang man-face bug!!

Tengah mengawan !

Rasa nak bawak balik sepasang

[ Gugel lah kalau nak tau lebih lanjut!! ]

IMG_7463

 

.

.

.

IMG_6581

.

.

.

IMG_6583

.

.

.

Walaupun kat muara

Airnya jernih sangat-sangat!!!

IMG_6584

.

.

.

IMG_6586

.

.

.

IMG_6587

.

.

.

IMG_6588

.

.

.

IMG_6590.

.

.

Ok

Dah..

Sambung lain hari

Cerita tempat lain pulak..

 

Advertisements