CUTI YANG PANJANG YANG TAK TAHU APA NAK BUAT MANA NAK PERGI …..[ 2 ]

.

.

.

.

Pikir punya pikir ..

Terpikir tempat ni ..

Taman Botani Negara Shah Alam ..

Jom !!

Ajak semua budak , kecuali yang besar sekali yang tidorrr je kerja dia ….

1

.

.

.

Banyak lagi kawasan yang tak pernah kami sampai sebenarnya !!

Paling jauh pun kat Rumah Iklim Sederhana tu ..

2

.

.

.

Boleh sewa basikal

Sekarang dah ada dua tempat yang kita boleh sewa basikal

Nak bawak basikal sendiri pun boleh …

Kalau tegak ke atas sana tu.. boleh sampai ke Bukit Sapu Tangan

3

.

.

.

Kalau tak nak jalan kaki [ kalau rasa sado sangat .. boleh lah jalan kaki ke seantero taman .. ]

Boleh naik tram

Perchuma sahaja ya ..

Tunggu di hentiannya dekat pintu masuk tempat beli tiket masuk

Looorrr .. bergaya retis lak ko ye nak!!???

4

.

.

.

5

.

.

.

Ginkgo ni bagus untuk pengaliran darah ke otak

Bagus untuk pesakit stroke

6

.

.

.

Jom ke RISEM

Rumah Iklim Sederhana Empat Musim

Hulur duit nak bayor ..

Adik tu kata tak payah bayor ..

Pelik jugak ….

7

.

.

.

Tak perasan pun notis ni

Dah keluar baru nampak ..

15

.

.

.

Patutlah perchumaaaaa…..

Salji pun dah tak adaaaa….

8

.

.

.

Masih sejuk tapi!

Berhasap napas !!

9

.

.

.

Jadik laaa..

Olaf je adaaaa….

10

.

.

.

Masa pertama kali datang sini dulu

Tahun lepas rasanya..

Budak Last tu bantai melalak bila masuk sini

Sebab bunyi bising compressor penyejuk tu..

Bila cerita kat dia..

‘ Mana ada saya nangis !!!??’

11

.

.

.

Jap tanya dak GadisBunga nama bunga ni ..

Dia kata ‘ Zinnia’

12

.

.

.

Bunga Ros Jepun

Senang je tanam dia

Patahkan

Cucuk kat tanah..

‘ Kenapa Ibu tak try tanam ? ‘

Hahhahaaaaaa!!

Tangan wa panas .. Tak hidup punya laah!!

13

.

.

.

Ada rumah kecik-kecik yang muat budak ni kat belah luar RISEM tu ..

14

.

.

.

‘ Ambik gambar saya kat sini !! ‘

Perintah dia ..

16

.

.

.

Dari situ

Naik tram ke Taman Haiwan ..

17

.

.

.

Saya ajak budak-budak ni cari Burung Kakak Tua ni

Yang pandai bagi salam!!!!

Serius !!!

Dah lah suara dia macam makcik-makcik !!

Comel sangat!!

Ada kat Instagram saya kalau nak dengar

Bantai ketawa semua orang!!

18

.

.

.

19

.

.

.

Shila balik raya kah ?

20

.

.

.

Ni kawan Shila

Nama tak tau ..

21

.

.

,

Kat belah belakang-belakang sana ada tasik

22

.

.

.

Yang banyak sangat bunga Seroja

23

.

.

.

Selama ni saya bantai panggil bunga Teratai je kat depa semua

25

.

.

.

Cantik sangat tasik ni

Pakkal lah dah panas berdenting…

Dan tak bawak kamera yang boleh zoom-zoom ..

26

.

.

.

Jom kita ke sawah pulak !!

28

.

.

.

Jom lepak-lepak piknik kat bawah pergola di tepi sawah !

29

.

.

.

Hai orang-orang !!

30

.

.

.

Ada petak sawah yang padinya sedang menguning

32

.

.

.

Langit adalah sangat biru masa tu..

Cantik !

33

.

.

.

Ada rumah kecik di tepi sawah

Kalau nak piknik kat dalam rumah tu pun boleh..

34

.

.

.

Ok ..

Fine ..

Tak pernah jumpa sawah kannn….

35

.

.

.

36

.

.

.

Pondok kat belakang sana tu pun selesa kalau nak togeder-geder ..

Bersih

Ada kipas..

Jom piknik kat situ !!

37

.

.

.

Jom masuk rumah kecik sana tu!!

38

.

.

.

Ni petak yang padinya belum masak sangat

Masih hijau ..

39

.

.

.

Panas sangat..

Jom masuk rumah !

40

.

.

.

41

.

.

.

Tutup tingkap

Lepas tu bukak

Lepas tu nyanyi..

Dramatik lak anak aku !!

42

.

.

.

Hahahahaaaaaaaa!!

Suka nho bila jumpa topi ni!

Terus beli !!

43

.

.

.

Yang saya nak puji lah ..

Kat sini..

Makanan dan minuman dia tak lah mencanak naik harganya..

Jeli tu .. masih seringgit

Air mineral .. rm 1.50

Air tin rm 2.00 rasanya ..

44

.

.

.

.

Advertisements