PULAU KETAM : JANUARI 2015

.

.

.

.

Mula-mula tegur Dak Iyra

Cakap-cakap pasal Pulau Ketam

Tegur Dak Wak Jan pulak ..

Cuit sana sini ..

Cerita pasal Pulau Ketam ..

IMG_4259

.

.

.

Akhirnya ramai pulak yang nak pergi …

Termasuklah MamatAntiSosialSebabAdaAnakKecikNi

Akhirnya dengan semua anak-anak kecik dia bawak dan pergi !!

Dak Dr Faizi dan Fiza dan Ziyyad dan Zayyad dan Zaydan ..

Hambik !

Habis terbakor semua orang !!

Apa-apa hal ..

Antie respek ..

‘ We’ll Always Support Johor ‘ !!

Sep !!

[ Kalau orang Johor tak paham ‘ sep ‘ … siap lah Daddy kau !! ]

 

IMG_4260

.

.

.

Rombongan Mak Kiah disertai oleh …

GB, CPL , Iyra , Khai , Wak Jan , Anash , Derek [ kawan Mat Saleh Khai ] , Dak Nina

IMG_4261

.

.

.

Sewa basikal dulu …

Yang kecik RM5

Yang besar sikit RM 8

IMG_4262

.

.

.

Deposit RM7

IMG_4264

.

.

.

Yang macam ni .. tak ingat lak berapa ringgit ..

IMG_4266

.

.

.

Bawak Dak Nina

Kasi bakar sikit dia punya kulit ..

IMG_4267

.

.

.

Bangunan Bomba Sukarela Pulau Ketam kat depan tu ..

Rumah-rumah kat pulau ni pernah teruk terbakar dulu .. lepas tu lah depa set up kan Bomba Sukarela tu ..

IMG_4268

.

.

.

Mula-mula .. kami ke belah kanan pekan ..

IMG_4269

.

.

.

Dak Khai yang men’jem ‘ kan jalan ….

IMG_4270

.

.

.

Air tengah surut time ni ..

IMG_4272

.

.

.

Jalan dalam Pulau Ketam ni cantik dan bersih

Cuma belah bawah rumah-rumah tu yang jelek

Khai kata .. sebenarnya sampah sarap tu adalah hanyutan dari sungai dari tanah besar

Yang dibawa arus ke pulau ni.

Bukanlah penghuni pulau ni yang pengotor yang membuang sampah sesuka hati ke bawah rumah ..

IMG_4273

.

.

.

Ops !!

Sesat di hujung jalan ..

Bukannya sesat , tapi memang di hujung jalan ..

Gostan balik ..IMG_4274

,

,

,

Sampailah ke hujung pulau yang ada tangki air yang besar tu ..

Respek kat Dak Dr Faizi tu ..

Berhempas pulas mengayuh dengan budak kecik dua orang tu ..

 

IMG_4275

,

.

.

Yang baju oren tu .. peluh dia dah macam hujan di Kuala Krai bulan lepas ..

Menitik-nitik!

Time ni .. rasa dah habis terbakar banyak ternakan lemak kita orang ..!

 

IMG_4276

.

.

.

Haiya Cik Nyonya ..

Balu balik kibun kaaa ??

Ala manyak untung kaa ..?

IMG_4277

.

.

.

Sebenarnya ..

Tak plan pun ..

Tetiba Dak GB kata , masa dok berwassap-wassap …. ‘ eh .. besday kita lah esok !! ‘

Makanya .. Dak Iyra pun mem-plan kek segala bagai ..

Makanya .. setelah berpeluhan .. berhenti kat teduhan dekat satu Tokong ..baik punya port ..

Buka bekalan …

Isi minyak dulu …

IMG_4279

.

.

.

Group photo .. bersama Tuan Tanah Kedaung yang kat atas kerusi tu ..

IMG_4283.

.

.

Sikit je gambor ..

Panas dan penat ..

Malas nak keluarkan kamera besor ni ..

.

.

.

.

 

Advertisements