2. LADANG TEH BHARAT CAMERON HIGHLANDS

.

.

.

.

Kami turun ke Tanah Rata

Mencari ladang teh

Ladang Teh Bharat

Yang mengeluarkan Teh Cameron Valley

IMG_1721

.

.

.

Kawasan parkir yang luas

Kalau tak cukup , ada lagi kat bahagian luar dekat lereng bukit tu.

IMG_1720

.

.

.

Lihatlah ..

Bersarung tangan bagai!!

Macamlah sejuk sangat nak oiii!!

[ Biarlah kan .. pengalaman baru .. semenjak malam tadi pakai tu .. menggelatuk sejuk sebab malam-malam hujaaaan je kat sini ]

IMG_1713

.

.

.

IMG_1684

.

.

.

Boleh chop meja yang menghadap ladang teh

Cantik sungguh pemandangannya!!

IMG_1688

.

.

.

IMG_1673

 

.

.

.

IMG_1674

.

.

.

Itu lah cafe nya

Menganjur ke ladang

Satu lagi ladang teh yang ada cafe gini tu Ladang Teh Sungai Palas

Kat Brinchang sana

Jalannya jauh masuk ke dalam.

Mendaki.. sempit .. Muat satu kereta .. tak boleh selisih..

Tak kosa nak ke sana beramai-ramai gini gitu..

* Hai Orang Baju Merah !! *

IMG_1690

.

.

.

IMG_1695

.

.

.

Terpegun dengan kecantikan dalam kedinginan dan kesucian udaranya..

11111

.

.

.

Semua budak tak tahu macamana teh dihasilkan..

Ahkak pun terangkan ..

Dari dulu-dulu petik pucuk teh guna bakul dan guna tangan je .. lepas tu guna gunting ..

Sampai lah guna mesin sekarang..

Cara proses teh ..?

Wa goreng je….

🙂

IMG_1702

.

.

.

Boleh turun sampai kat bawah sana untuk bergambar , berselfie ,

Dan berteriak, berlarian sebab kena usik dengan anjing..

Anjing tu tak garang pun ..

Saja nak manja-manja..

Syuh syuh lari lah dia..

IMG_1711

.

.

.

Tak cukup anak

AbangLong tak ikut sebab sibuk nak peksa PT3 , ada trial exam

IMG_1703

.

.

.

IMG_1719

.

.

.

Makan banyak asparagus boleh dapat gout tau!

Dan batu karang

IMG_1716

.

.

.

 

Okeh..

Sambung esok …

.

.

.

.

 

Advertisements