SYNAPSES : SEL-SEL OTAK YANG BERHUBUNG

.

.

.

.

Budak 7 Tahun yang dikejut , disuruh puasa ..

Budak 7 Tahun yang pergi Sekolah Pagi , bawak beg berat , sekolah yang tiada ekon

Balik Sekolah Pagi , rehat kejap

Sambung pergi Sekolah Agama

Pergi pagi naik bas/ van sekolah

Balik , tunggu bas/ van sekolah tengah-tengah panas tengahari tu

Balik rumah

Rehat

Tunggu pulak bas/van sekolah nak ke sekolah agama , juga tiada ekon

Sampai sekolah

Balik , tunggu lagi bas/ van sekolah

.

.

Jangan kan Budak 7 Tahun ..

Budak 27 , hatta 37 tahun pun kalau rutin yang sama gitu

Terjelir jugak kelaparan dan kehausan !!!

.

.

Bukan Budak ini tapi

Budak ini saya tak paksa puasa .. Saya kejut untuk sahur .. Sebelum pergi sekolah petang dah buka puasa sebab dah tak larat ..

IMG_0616.

.

Tak payah lah suruh , paksa Budak sebesar 7 , 8 , 9 tahun tu berpuasa ..

Suruh buat yang 5 Waktu tu dulu ..

.

.

” Saya suruh jugak dia puasa Dr .. prektis ! ”

# bila selselotaktidakberhubung

.

.

.

.

 

Advertisements