BEYOND BOUNDARIES : ASSUNTA SYMPHONIC BAND

.

.

.

.

Saya memang kayu pasal muzik

Tapi saya sangat galakkan anak-anak saya masuk apa aja kegiatan kat sekolah mereka tu ..

BudakRock tetiba join Assunta Symphonic Band sememjak awal tahun hari tu ..

Sepanjang dua tiga bulan lepas .. manjang ada prektis kat sekolah

Pergi pagi , untuk band .. stay sampai sekolah belah petang

Masa cuti sekolah baru-baru ni pun ada band camp kat sekolah seminggu

Tidur band  makan band main band ..

1

 

.

.

.

Saya pun pelik ..

Kenapaaa  lah sibuk sangat prektis ni..

Sukan sekolah dah lepas ..

Rupa-rupanya ..

Untuk ini ..

Konsert Beyond Boundaries oleh Assunta Symphonic Band itu …

2

 

.

.

.

Hari Jumaat dan Sabtu lepas ..

Tuba , Oboe , Clarinet , Saxophone , Trumpet tu saya kenallah..

Yang lain-lain tu memang saya kayu ..

Recorder saya paling kenal dan tahu ..

Ada banyak recorder yang dah jadik arwah kat rumah saya tu ..

Satu mungkin terkubur bawah sofa

Satu mungkin kena campak .. ada dekat balkoni ..

3

 

.

.

.

Lepas maghrib kami dah bertolak ke Sekolah ..

Ibu Bapa peserta band dapat tempat reserved

Belah depan-depan lah ..

.

.

Sebenarnya .. pada hujung minggu yang ada persembahan ini sepatutnya kami dah kat Tanah Tinggi sana dah ..

Menghirup udara sejuk ..

Makan stroberi ..

Kena kensel tapi ..

Sebab BudakRock kena masuk persembahan ini ..

4

 

.

.

.

Saya cam Trumpet ..

5

 

.

.

.

Saxaphone

6

 

.

.

.

Yang itu itu itu  memang saya tak kenal alatan muzik apa !

7

 

.

.

.

Clarinet   🙂

8

 

.

.

.

Trumpet !

9

 

.

.

.

Kalau saya main muzik pun …

Saya main percussion je kot ..

Percussionists yang diri belah belakang sekali tu ..

10

 

.

.

.

BudakRock main Flute

5 dari 12 lagu dari persembahan tu dia main Flute dia tu

11

 

.

.

.

Gambar adalah tidak semenggah

ISO di 40D saya paling tinggi adalah 1600 sahaja ..

12

 

.

.

.

13

 

.

.

.

Jangan ditanya lagu apa ..

Semuanya yang saya kayu tak pernah baca atau dengar

14

 

.

.

.

Kena pakai seluar hitam

Malam sebelum konsert baru cakap kena pakai

Sib baik lah ada kedai baju dekat-dekat rumah

Kena pakai court shoes warna hitam

Sib baik lah agak muat kasut hitam saya ..

15

 

.

.

.

Lagu yang ni je saya pernah dengar

16

 

.

.

.

Dan buat BudakLast senyum hilang boring ..

17

 

.

.

.

Ucapan oleh Datuk Paduka Sister Enda Ryan

Pengasas Sekolah Assunta

Dari tahun 1957

31 tahun menabur bakti menjadi Guru Besar / Pengetua di Sekolah Menengah Assunta

Berasal dari negara tempat saya belajar dulu .. Ireland

Dianugerahi warganegara Malaysia , semenjak 1966

18

 

.

.

.

Ucapan yang menarik perhatian saya ..

‘ Everyone is family ‘

‘ We don’t want them  to be straight A’s student .. We want them to be an all rounder ‘

‘ We want them to be Assuntarians like Jeanne Abdullah , Zeti Aziz , Jemilah of Mercy ‘

Saya setuju ..

Sebab itu saya masukkan anak-anak saya ke Sekolah Menengah Assunta ini ..

19

 

.

.

.

Boleh gak Skype untuk adik yang di rumah yang nak nengok kakak main muzik kat sekolah ..

20

 

.

.

.

.

 

Advertisements