KOTA KINABALU 2015 : KAMPUNG NELAYAN TANJUNG ARU BARU

.

.

.

.

Tersalah ambik simpang

Termasuk ke kawasan kampung ni ..

Kampung Tanjung Aru Baru

Nampak jeti ni

Apa lagi ..

Terus berhenti ..

IMG_7709

.

.

.

.

Nampak tetek !!

Hahhahaaaaa

Banyak kucing belaan kat sini

Depa letak kotak-kotak berisi pasir kat jalan / pelantar kayu tu .. untuk kegunaan kucing-kucing ni ..

IMG_7710

.

.

.

.

Jom jalan sampai hujung jalan !

IMG_7711

.

.

.

.

Air surut

Nampak lah segala bagai bawah rumah tu ..

IMG_7712

.

.

.

.

IMG_7713

.

.

.

.

Laut biru

Langit biru

Rumah nelayan atas air

Suka sangat terjumpa jeti dan kampung ni !!

IMG_7714

.

.

.

.

IMG_7715

.

.

.

.

Peramah dengan senyuman orang-orang kampung ni

Senyum yang datang dari mata

Tegur saya dari mana

Nak ke mana

IMG_7716

.

.

.

.

Lens flare secara tidak sengaja

IMG_7718

.

.

.

.

Dah nak sampai hujung jeti ..

Birunya langit !!

IMG_7721

.

.

.

.

Di belah sana kampung ni hotel tempat saya duduk hari tu

Belah sini kampung , lagi satu hotel .. Sutera Harbour

Kampung air ni kat tengah tengah ..

Tiga-tiga tempat ni port paling umph nak nengok matahari terbenam ..

IMG_7722

.

.

.

.

Jalan Kampung Tanjung Aru Baru Google Maps

.

.

.

.

Dari jeti ni boleh juga naik bot ke pulau-pulau di Taman Negara Tunku Abdul Rahman

IMG_7723

.

.

.

.

IMG_7724

.

.

.

.

 

Masa sibuk ngambik gambar kat sini

Ada sorang orang kampung tu tegur saya ..

‘ Fotografer ke  ?’

Tak lah … Saya kata .. Suka-suka je ..

‘ Cikgu sekolah ke ? ‘

Hahahahaaaaaaaaa..

Ado muka cikgu sekolah Hakak ni ? 🙂

IMG_7726

.

.

.

.

Lama saya duduk di jeti ni menghadam langit dan laut membiru ni ..

IMG_7727

.

.

.

.

IMG_7731

.

.

.

.

IMG_7732

.

.

.

.

IMG_7734

.

.

.

.

IMG_7737

.

.

.

.

IMG_7738

.

.

.

.

Dah ..

Jom balik ..

IMG_7743

.

.

.

.

Mereka baru siap membersihkan kotak-kotak pasir kucing mereka ..

IMG_7745

.

.

.

.IMG_7748

.

.

.

.

IMG_7752

.

.

.

.

Lens flare lagi !

IMG_7753

.

.

.

.

Saya * heart * Kota Kinabalu

IMG_7755

.

.

.

.

 

Advertisements