LANGKAWI 2015 : AWAN LANGKAWI

.

.

.

.

Pe’el saya

Suka pergi Langkawi

[ Sama macam Dak Elly Nadyra tu .. ]

Tiap-tiap tahun mesti nak pergi Langkawi

Biasanya balik hari ..

Pergi Subuh sepi-e

Balik petang atau malam

 

.

.

.

.

Tahun 2015 ni saya pergi lagi..

Balik hari lagi..

Dengan Budak Mata Besar ..

.

.

Jom nengok awan Langkawi dulu ..

Cantik nyaaa !!

Dok terapung atas air gitu !!

Dengan matahari naik gitu !!
1

.

.

.

.

Siap ada bayang-bayang awan lagi !!

2

.

.

.

.

Cantiknya ciptaanMu !

3

.

.

.

.

Ok

Dah nak landing ..

Kapal terbang dah mula senget ..

4

.

.

.

.

Sebahagian daripada 99 buah pulau di perairan Langkawi ..

5

.

.

.

.

6

.

.

.

.

Ada jalan kecik kat tepi laut tu..

Rasa macam nak cari lah jalan mana tu dan pergi explore..

6A

.

.

.

.

Banyak sangat pulau !

Banyak pantai dengan pasir yang memutih !!

7

.

.

.

.

Macam best tempat tu tapi tak cam lak kat mana ..

7A

.

.

.

.

Jom landing !!

Banyak lagi tanah bendang tapi banyak jugak yang sudah ditinggalkan .

8

.

.

.

.

Antara sebab saya suka ke Langkawi ..

Awannya

Pantainya

Pokok kelapanya

Cokelat Peperronya .. 🙂

21

.

.

.

.

Berkepul-kepul !!
1

.

.

.

.

Jon ke Dataran Lang !!

2

.

.

.

.

Awan gemawan yang berkepul-kepul yang cantik ..

4

.

.

.

.

Setiap kali ke Dataran Lang ni..

Plannya nak jalan-jalan sampai ke belah-belah sana , belah Taman Lagenda tu

Tapi selalunya panas ya amat kat sini!!

6

.

.

.

.

Awan yang berat ..

Jom blah ..

Karang hujan pulak karang !!

7

.

.

.

.

Kita ke tepi landasan kapal terbang pulak!!

Satu lagi tempat fevret saya di Langkawi !

Nengok kapal terbang !!

8

.

.

.

.

Kalau saya tinggal di Langkawi..

Mesti tiap-tiap petang duduk kat sini nengok kapal terbang turun naik !

9

.

.

.

.

Yang ni tak sempat keluar kereta , tak sempat capai kamera ..

Capai je apa yang patut ..

10

.

.

.

.

Lihat lah awannya !!

Cantik wehhhh !!

11

.

.

.

.

Jom makan jap ..

12

.

.

.

.

Kita layan diri

Kemudian

Kita bayar di lori..
13

.

.

.

.

Pekena coq udang cicah kuah kacang ..

Sedap baq hang !!

14

.

.

.

.

Dengan bayu laut yang segar dan sejuk ..

15

.

.

.

.

Kedah yang aman

16

.

.

.

.

17

.

.

.

.

Nama gerai ni..

Laksa Tip Top Ikan Sekoq Langkawi

18

.

.

.

.

Lama jugak kami pepak kat tepi landasan ni

Tunggu kapal terbang

Nengok awan

Makan-makan ..

19

.

.

.

.

Tiket balik hari

RM58

Sewa kereta .. RM 60 sehari

20

.

.

.

.

 

Advertisements