TARIAN TOPENG MAH MERI : HARI KRAF KEBANGSAAN 2015

.

.

.

.

Pinta tinggalkan saya dengan Tija

Mungkin dalam hati dia .. * hopeless sungguh ahkak nih .. berkali-kali haku hajar.. taaakkk dapat-dapat jugak!! *

Tak aaa..

Pinta nak bersiap untuk persembahan tarian Topeng dan Jo-oh ..

Akak tunggu ya sampai persembahan nanti .. Pesan Pinta

Mesti  !!! Ahkak kata !!

Pinta yang comel ..

IMG_5726

.

.

.

 

IMG_5744

.

.

 

.

Bersama kumpulan alat muzik tradisional Mah Meri yang mengiringi tarian nanti ..

IMG_5727

.

.

.

IMG_5728

.

.

.

Kumpulan penari sedang bersiap ..

IMG_5725

.

.

.

Dimulai dengan tarian Jo-oh

IMG_5807

.

.

.

Ayu mereka ini ..!

IMG_5731

.

.

.

IMG_5732

.

.

.

IMG_5752

.

.

.

IMG_5753

.

.

.

IMG_5775

.

.

.

IMG_5789

.

.

.

IMG_5734.

.

.

Yeayy !!

Dia dah keluar!!

Ada macam-macam topeng dan macam-macam karekter ..

Yang ni paling ceria dan suka mengusik orang ..

Ada gigi berlian !!

IMG_5738

.

.

.

IMG_5737

.

.

.

Hahahhaaaaaaaaa!!

Boleh mengigau malam nanti budak tu bang !!!

IMG_5740

.

.

.

IMG_5742

.

.

.

Nampak gigi berlian dia ?? ! 🙂

Topeng yang untuk tarian ni dari pokok pulai , sebab ringan

Ada topeng yang bukan sebarangan orang boleh pakai  , sebab telah diasap ..

Jangan nak gatal-gatal pakai ..

Ada yang mengikut balik karang .. Atau stay kat dalam badan ..

Rahang bawh tu boleh gerak-gerak .. ikut tarian dan usikan si pemakai ..

IMG_5743

.

.

.

Yang ni satu lagi

Pun kelakar .. kihkihkihhhhhhhh ..

Asyik goyang-goyangkan perut dia yang gendut tu !!

IMG_5748

.

.

.

Datang depan muka saya..

Suruh ambik close up muka dia. !!

Hheheheheeeeeee..

IMG_5751

.

.

.

IMG_5754

.

.

.

* flip hair *

* mata kerling ke atas *

IMG_5755

.

.

.

Usap-usap rambut !

Serius kelakar dan menghiburkan !!

IMG_5756

.

.

.

IMG_5757

.

.

.

Yang serius dah keluar !!

Serius serius dia ni !!

IMG_5759

.

.

.

Dengan pose ‘ whateverrrrr ‘

Sebijik macam Nina ..

Nina ikut ke Hari Kraf Kebangsaan 2015 ni

Dia suka benda-benda gini .. macam saya ..

IMG_5760

.

.

.

Datang depan saya dan pose gini suruh saya ambik gambar dia !!

IMG_5761

 

.

.

.

IMG_5763

.

.

.

IMG_5765

.

.

.

Satu lagi tarian

Saya lupa nama

IMG_5766

.

.

.

IMG_5768

.

.

.

IMG_5769

.

.

.

IMG_5770

.

.

.

IMG_5771

.

.

.

IMG_5799

.

.

.

IMG_5800

.

.

.

IMG_5802

.

.

.

IMG_5803

.

.

.

IMG_5805

 

.

.

.

IMG_5810

.

.

.

Masa ni

29 Mac 2105

Sekitar Equinoks

Matahari betul-betul atas Kuala Lumpur..

Pada 12:30 hingga 1:30 tengahari

Akan ada satu ketika .. kita tak nampak bayang-bayang kita..

Sebab matahari betul-betul atas kepala ..

Saya ter-miss momen itu ..

Tengah makan masa tu ..

IMG_5815

.

.

.

IMG_5823

.

.

.

IMG_5824

.

.

.

Habis !!!

Saya tepuk tangan kuat-kuat dan lama..

Best sangat!

Lama cari dan tunggu nak nengok Tarian Topeng ni !!

IMG_5826

.

.

.

Bersama Si Gigi Berlian!!

IMG_5827

.

.

.

IMG_5833

.

.

.

* flip hair *

IMG_5836

.

.

.

IMG_5837

.

.

.

IMG_5838

.

.

.

IMG_5839

.

.

.

En Syed .. kawan saya yang beritahu pasal event ni

Dia kata dia nak pergi

Saya kata kalau saya tak dapat tiket F1 saya pergi..

Sedang dok menganyam headband daun nipah .. nampak dia tengah khusyuk ngambik gambar ..

Dan nengok-nengok gerai jualan hasil kraf tangan mah meri ni ..

Call – call tak jawab ..

.

Jom sergah dia !!

* Buat suara garau sikit *

” Abang nak beli yang mana bang ?? !

” Eh .. tak lah ” En Syed kata ..

Dan paling ke saya

Dan beliak mata terkejut nampak saya …

Dan ketawa Kah Kah Kahhhh !!!!! …

Soriiii En Syed !!

Tu ha En Syed nya …

IMG_5806

 

.

.

.

 

 

Advertisements