KLPAC : HANTU

.

.

.

.

Satu Hujung Minggu

Nina ajak saya nengok Hantu

Di KLPAC

Sebelum sampai ke bangunan KLPAC tu

Jumpa bangunan KTMB lama ni

Dari hari tu saya nak berhenti dan ambik gambar ..

Mula-mula skodeng dari dalam kereta …

IMG_4075

.

.

.

Ada macam bentuk bangunan Istana Kellie  ..

Jom turun !!

IMG_4061

.

.

.

Saya tak berani masuk ke dalam bangunan ni

Entah kenapa ..

Macam menyeramkan je ..

IMG_4062

.

.

.

IMG_4063

.

.

.

Intai-intai dari luar ..

IMG_4065

.

.

.

Pandang atas

Pandang dalam

Takut jugak kalau-kalau ternampak entiti ke hapa ke …

IMG_4066

.

.

.

Tetiba saya ternampak kelibat seorang lelaki yang berpakaian seperti seorang Askar Kolonial British

Berbaju khaki , seluar pendek , topi khaki

Saya cepat-cepat ajak Nina masuk kereta !!

IMG_4067

.

.

.

Dia kat belah sana bangunan

Macam nak datang ke arah kereta saya

Saya pusing bangunan ni seround

IMG_4069

.

.

.

Tiba-tiba dia hilang !

IMG_4071

.

.

.

Saya pun belok ke KLPAC

Tiba-tiba saya nampak dia kat tepi jalan kecik di simpang itu

Dia angkat tangan macam nak suruh saya berhenti

Saya pun buat-buat tak nampak dan terus zoom sebelah dia !!

IMG_4068

.

.

.

Keluar kereta ..

Saya ambik gambar ni pulak ..

Kawan Askar Kolonial bertopi tadi sibuk pret pret pret

Ko pe hal ??!!

Ni bukan kawasan kau kan ??!!

Yang sibuk -sibuk nak pret pret pehal??

Aku panggil Imigressen karang ??!!

IMG_4076

.

.

.

KLPAC ni dulu pun satu gudang KTMB

IMG_4079

.

.

.

IMG_4077

.

.

.

IMG_4078

.

.

.

Jom masuk cari hantu!!

IMG_4081.

.

.

1

.

.

.

3

.

.

.

Dak Nina sekarang ni suka nho teater-teater , persembahan kebudayaan , pameran lukisan ..

2

.

.

.

4

.

.

.

Kalau dengar cerita-cerita hantu gitu ..

Balik malam-malam kat KLPAC ni ..

Rasanya seramlah jugak…..

5

.

.

.

6

.

.

.

Bangunan lama yang kat depan tu dalam kawasan Sentul West

Kalau nak berfoto sakan kena mintak kebenaran dulu dari pihak Sentul West ..

Tu yang sibuk Pak Gad berbaju Askar Kolonial Bertopi Khaki tu nak kejar saya !!

Hidup kena ada thrill ..

.

.

.

.

Advertisements