6. CAMERON LAVENDER

.

.

.

.

Tarikan yang agak baru di Cameron Highlands ni

Macam yang di Genting tu..

Cameron Lavender

IMG_2025

.

.

.

IMG_1843

.

.

.

Dewasa RM5

Kanak-kanak RM3

IMG_1847

.

.

.

Ni nama dia Mona Lavender

IMG_1849

.

.

.

Lavender ni dari China

Tak boleh tanam di tanah rendah

Wangi jugak ..

IMG_1850

.

.

.

IMG_1851

.

.

.

Baru saya tau yang ni namamya Begonia

IMG_1857

.

.

.

Ahhhh !!

Cantik!

IMG_1858

.

.

.

Ni Lavender jugak

Wangi !

Gentel-gentel sikit daun , bunga dia..

Keluarlah bau nya..

IMG_1874

.

.

.

IMG_1860

.

.

.

IMG_1861

.

.

.

IMG_1864

.

.

.

IMG_1865

.

.

.

Macan tak de baju lain kau ahkak ni kan…?!

Lepas ni..

Ahkak pakai baju Tie Dye Dr Singa manjang !

Siap laaa..

IMG_1866

.

.

.

Kuning

Merah Biru kundang

Cantik sangat !

IMG_1869

.

.

.

IMG_1871

.

.

.

Baru jugak tau namanya Coreopsis

IMG_1872

.

.

.

Petunia memang ahkak tau

Dah banyak kali beli

Dah banyak kali tanam

Dah banyak kali mati ..

IMG_1891

.

.

.

Lavender yang ni boleh ditanam di tanah rendah

IMG_1875

.

.

.

Beli gak aiskrim lavender

Rasanya..

Emm..

Rasa ‘ wangi ‘!

🙂

Cuba jugak Teh Lavender

Haiyakk !!

Rasa macam minum perpium!!

Macam rasa Teh Botol Jasmin..

IMG_1877

.

.

.

IMG_1883

.

.

.

IMG_1892

.

.

.

IMG_1896

.

.

.

Apa yang Pak Ngah ambik tu ..?!

IMG_1900

.

.

.

Ni hah !!

IMG_1902

.

.

.

Boleh jugak petik strawberi sendiri kat sini

Tapi Cameron Lavender ni belah atas dari Brinchang

Menghala ke sempang Simpang Pulai/ Gua Musang

Jalan balik..

Maka .. tak ramai lah yang memetik..

Sebab dah puas petik sebelum tu ..

IMG_1905

.

.

.

IMG_1909

.

.

.

Wa tumpang letak sesuatu boleh ?

IMG_1913

.

.

.

Kasut pepel wa …

IMG_1914

.

.

.

IMG_1918

.

.

.

Banyak tempat parkirnya..

Kalau cuti sekolah mesti macam pasar malam kat sini kan!!

IMG_1926

.

.

.

Tarah sana sini..

IMG_1931

.

.

.

Di sinilah kami saya tumpang minum Teh Lavender Mak Ngah yang rasa wangi itu..

IMG_1933

.

.

.

Bunga Butang ni senang tanam

IMG_1939

.

.

.

IMG_1940

.

.

.

Ada kebun gerbera

IMG_1943

.

.

.

IMG_1944

.

.

.

IMG_1967

.

.

.

Boleh nampak debunga yang melekat kat kaki dia!

IMG_1981

.

.

.

IMG_1985

.

.

.

IMG_1971

.

.

.

Things tahat she inherited..

Siung..

Rabun..

IMG_1965

.

.

.

Boleh petik sendiri

RM10 6 kuntum

Atau sekuntum RM2

Dah nak masuk seminggu .. masih segar gerbera tu kat Kl ni..

IMG_1989

.

.

.

Baru saya tahu boleh biakkan pokok strawberi gitu ..

IMG_1994

.

.

.

IMG_1996

.

.

.

IMG_1999

.

.

.

IMG_2001

.

.

.

Ada kedai yang menjual barangan berasaskan lavender

IMG_2008

.

.

.

Saya beli sepasu lavender

tak taulah berapa lama boleh tahan hayatnya…

Setakat ni mampu betahan lagi..

Seminggu and counting…

IMG_2014

.

.

.

Kincham goreng adalah sedap !!

IMG_2024

.

.

.

.

Ok

Habis cerita Cameron Highlands saya ..

.

.

.

.

 

 

Advertisements