BERJUTA-JUTA …

.

.

.

.

Saya suka perhati

Perhati ya..

Bukan suka perhatian ..

111

.

.

Dah banyak kali saya perhati ..

Ramai …

Di tandas awam ..

Keluar tandas .. bukak pili di sinki .. basuh tangan .. walaupun ada sabun , tapi tak guna

Basuh dengan air sahaja

Ada yang lagi best .

Langsung tak basuh tangan

Tak kira lah kau guna air ke , tisu ke , untuk tujuan pembersihan ..

Tak geli ke kalau tak basuh tangan .. ? !

Berjuta-juta bakteria kau bawak keluar .. Peygang sana sini pulak lepas tu …

.

.

Itu di tandas awam , yang di tempat-tempat biasa

Di suatu tandas awam ketika satu konferens perubatan , yang hadirin-hadiratnya semuanya para doktor ..

Pun saya perati ..

80% keluar tandas pun tidak membasuh tangan dengan sabun ..

Tak ada perasan berjuta-juta bakteria lekat kat tangan tu ke ..?

.

.

Tandas awam paling mengejutkan mengerikan ..

Di Xi’ an

Tak ada paip air [ of koz lah .. sebab kat Tanah Besar China ]

Tak ada tisu

Tak ada pintu

Sabun tangan of koz lah tak ada

Baunya tak leh nak cerita ..

Geli gelemannya terbayang 44 hari!!

Terpaksa jugak guna !

Pundi kencing dah kembung tahap maksimum ..

Sib baik bawak tisu basah !

.

.

Tandas Awam di Seam Reap yang nampak mundur tu sebenarnya lagi 1000 kali bersih dari di Tanah Besar China tu

.

.

.

.

Advertisements