SCIENCE OF FEAR : PUSAT SAINS NEGARA

.

.

.

.

BudakKecikMataBesar tiap-tiap minggu ajak saya nengok ni …

Pameran baru di Pusat Sains Negara

Pergi jugaklah sana pada suatu Hari Minggu

1

.

.

‘ Science Of Fear ‘

2

.

.

.

Ada many-many fobia..

Pameran ni kat tingkat atas

Sebelum masuk .. ada short video

Pasal Rumah Hantu yang kita nak masuk tu..

No camera.. No flash lite .. no bukak-bukak fon cheating guna lampu kat fon ya ..

.

.

Teruja BudakKecik tu masuk..

Takut-takut pun saya tolak-tolak dia masuk!

Ada macam-macam kat dalam tu ..

Element of surprise….

Kalau nasib baik .. ada pocong gesel-gesel kat kita..

Kat hujung rumah .. nanti ada skrin tv .. kita boleh nengok dan gelakkan mereka yang kat dalam tu.

Nak takut-takutkan depa pun bole ..

Tapi ..

Jangan jerat makan diri !

[ Element of surprise .. nak tau.. datang sendiri .. kalau cerita karang .. korang ‘tak terkena ! ‘ ]

3

.

.

.

Hujung-hujung bilik Rumah Hantu

Ada banyak penerangan ..

Sains Dan Ketakutan

Kenapa kita takut

Kenapa kita nampak Hantu

Kenapa ada macam-macam bunyi kat rumah kat atas kita yang kosong tu malam-malam..

Menarik ..

Tak sempat nak baca semua

Maka saya ambik gambar dan baca kemudian hari ..

4.

.

.

5

.

.

.

6

.

.

.

7

.

.

.

8

.

.

.

10

.

.

.

11

.

.

.

12

.

.

.

13

.

.

.

14

.

.

Menarik ..

Rumah Hantu yang ok lah untuk budak-budak ..

Dan boleh belajar apa sebenarnya yang kita takutkan tu…

.

.

Tapi kannnnn…

Masih gak tak boleh pikir apakah penjelasan sains tentang suatu bunyi mengekel-ngekel ketawa di klinik pada suatu siang hari baru-baru ini..

Wa kool tapi.

Wa buat tatau je..

Syuhh .. syuhhhhh!! Gi main jauh-jauh!!!

[ dalam hati macam-macam ayat wa baca tapi ]

.

.

.

.

.

.

Advertisements