MENUNGGU TIBANYA SENJA DI TELUK PELANDUK … [ CHEWAHHH TAJUK !! …. ]

.

.

.

.

Korang pernah dengar tempat nama Teluk Pelanduk ?

[ Dak Jiha tak yah jawab .. ] 😛

Korang pernah nengok ‘ ending ‘ cerita Cinta Kolesterol ?

Saya pun baru tau ‘ ending ‘ tu dirakamkan di Teluk Pelanduk ni

Balik dari makan nasik Koboi di Teluk Kemang tu adalak certa Cinta Kolesterol tu kat TV ..

Terus kata .. ha! ha ! ha !!!!

Ni lah pantai yang pergi semalam tu!!!!

.

.

Pernah terpergi Teluk Pelanduk ni sekali ..

Nak cari Tanjung Tuan .. terpergi sini..

Perkataan pertama..

” Cantiknya !!! ”

.

.

Masih cantik …

Ada satu ‘ pulau ‘ kecik kat hujung jeti tu ..

1

 

.

.

.

Dak Yusri masa frust kan Dak Erra Demuk tu .. duduk tomonong kat hujung jeti ni lah ..

2

 

.

.

.

Ada banyak bangsal nelayan kat hujung belah sana jeti tu..

3

 

.

.

.

Aman damai kat sini

Bayu sepoi-sepoi bahasa …

Bayu yang ada banyak debu-debu jerebu ..

Haaaachummmm !!

Masa ni dah mula berjerebu dah kat belah-belah sini ..

4

 

.

.

.

Nampak macam tak ada orang je dalam pondok ni …

Jeng jeng jenggg !!!

5

.

.

.

Kami pandang-pandang sekeliling..

Kalau-kalau ada orang .. boleh lah mintak kebenaran nak masuk ..

Nan ado ..

6

.

.

.

Pandang kiri kanan ..

Banyak nho benda menarik yang saya nak ketik..

7

 

.

.

.

Sinaran mentari [ puitis kekonon …. hahhaha… chewahhh … ] makin cantik …

8

.

.

.

Ada pangkin tempat melepaskan lelah..

Lelah penat

Bukan lelah asthma ..

9

 

.

.

.

Ada 2 jeti sebenarnya..

Jeti batu yang belah kiri tu

Jati kayu belah kanan

Bot nelayan parking tengah-tengah ..

10

.

.

.

Senja nan merah jingga…

Chewahhh lagi..

11

 

.

.

.

Bangsal yang sama …

12

.

.

.

Pagi-pagi mesti meriah kat sini!

13

.

.

.

Kalau ada PakCik Nelayan tengah nengok saya tangkap gambar ni..

Mesti dia kata..

Apokobondo lae tu ?! … Gambar ekor ikan pun dia ambik !?

14

.

.

.

Jeti batu nya..

Ramai bersantai ..

Pancing ikan..

Borak-borak ..

15

 

.

.

.

Matahari makin turun …

Makin cantik ..

Belah kiri tu

Gerai makan

Bukak sampai malam

Ada roti canai

Ada goreng-goreng

Ada air Lonjan Aiskrim Soda

Datang sini semata-mata nak minum air Lonjan Soda dan ambik gambar..

16

 

.

.

.

Ada resort baru .. dalam pembinaan kat hujung sana nu..

Menganjur ke laut

Ala-ala Gold Coast Morib ..

Kalau tak ada bangunan tu.. lagi ummph gambar saya ni..

17

.

.

.

18

.

.

Teluk Pelanduk

Teluk Kemang

2.418913,101.885448

.

.

.

.

Advertisements