GALERI KUALA LUMPUR : KUALA LUMPUR CITY GALLERY : KEEPING HERITAGE ALIVE

.

.

.

.

Andrew J. K. Lee, the founder of ARCH, is a man with great passion for heritage. This is what led him to acquire his skills in architectural modelling. Today, ARCH is one of the largest model-making companies in Asia.

IMG_5128.

.

.

Kuala Lumpur City Gallery is part of the ARCH group’s vision in promoting the country’s heritage and culture.

With these self-funded efforts and initiatives, Andrew moulds his stories into unique ARCH Kuala Lumpur gifts to the world.

That’s his commitment to ‘Keeping Heritage Alive’.

[From KLCG website ]

IMG_5124.

.

.

Dekat dengan tiang bendera ini bangunannya

IMG_5133

.

.

.

Boleh je parking kat depan tu

Cakap kat Guard tu nak pergi KLCG

Kalau saja-saja parking tak boleh..

img_4192.

.

.

‘Andrew documented and created the first guided Kuala Lumpur Walks & Tours Map and established Kuala Lumpur City Gallery, a true reflection of his appreciation towards the city. This inspired him on to create the iconic I Love KL structure and the spectacular Kuala Lumpur City Model. ‘

Banyak benda menarik yang saya nampak di peta ni dan nak pergi !!

IMG_5038

.

.

.

IMG_5039

.

.

.

IMG_5041

.

.

.

Galeri Kuala Lumpur

IMG_5043

.

.

.

Masjid Jamek

IMG_5051

.

.

.

IMG_5052

.

.

.

IMG_5054

.

.

.

IMG_5055

.

.

.

Pernah datang sini dulu

Masa tu tak ada lagi naik ke atas ni lagi

IMG_5056

.

.

.

Apa ada kat atas ?

Pameran Discover The Kuala Lumpur City

IMG_5058

.

.

.

Cantik sangat!

Bandaraya Kuala Lumpur dan menara-menara tertinggi dunia

IMG_5074.

.

.

Ramai pelawat dari luar

Tour Guide bawak bendera.. semua ikut belakang macam anak itik ..

IMG_5080.

.

.

Miniatur Bangunan Sultan Abdul Samad dan sekitarnya ..

IMG_5082.

.

.

IMG_5092.

.

.

Ini Encik Mizi

Yang ceria

Seorang ARCH Master Craftsman

Juru Ukir berbakat

IMG_5093.

.

.

22 tahun pengalaman!

Keeping the heritage alive

IMG_5095.

.

.

Jom nengok keliling !

IMG_5096.

.

.

Dan tolong menolonglah kamu dalam perkara kebaikan dan taqwa

Dan janganlah kamu tolong menolong dalam perkara dosa dan pemusuhan

[ Al Maidah :2 ]

IMG_5102.

.

.

Menara ke-4 tertinggi di dunia ada di Malaysia

IMG_5104.

.

.

IMG_5105.

.

.

IMG_5106.

.

.

Kami sentuh

Kami sentuh jenis-jenis kayu yang berlainan untuk menghasilkan seni di sini

Ada kayu pohon durian

[ Yang lain-lain saya dah lupa ]

Rumah Penghulu Kedah ..

Saya kerut kening..

Macam pernah nengok je rumah ni …

IMG_5107.

.

.

IMG_5115.

.

.

Balik rumah..

Belek-belek blog lama..

Jumpa !!

Rumah Penghulu Abu Seman !!

[ Gelap .. sebab sangat mendung ketika ini ! ]

17.

.

.

Rumah lama di tengah kota !

No 2 Jalan Stonor

Kuala Lumpur

23.

.

.

Sangat sama !!!

Saya teruja!!

IMG_5116.

.

.

Yang ini pun saya pernah jumpa !

Di Merlimau

Sangat sama perinciannya!!

IMG_5119.

.

.

Rumah Penghulu Mat Natar  !

2014-01-17 15.53.25.

.

.

IMG_5118.

.

.

IMG_5120.

.

.

Banyak tiket dan servis lawatan boleh didapati di kaunter ARCH ini

Ada satu perkhidmatan tram..

Dari depan ARCH ini

Saya tak pasti kemana dan bila dan bagaimana ..

Nanti saya cuba dapatkan info nya..

IMG_5121.

.

.

IMG_5122.

.

.

IMG_5126

.

.

.

Perpustakaan Kuala Lumpur yang kami adalah ahlinya tapi tak pernah masuk tapi !

IMG_5129.

.

Ok

Sekian tentang KL City Gallery

Galeri Kuala Lumpur

Amat menarik

Sangat disyorkan !!

.

.

.

.

.

.

Advertisements