MUZIUM TENTERA UDARA DIRAJA MALAYSIA , SUNGAI BESI

.

.

.

.

Hah !!!

Pernah pergi ??!!

Mesti ramai yang tak pernah pergi khennnnnn !!?

.

Macamana nak pergi sana ?

Kalau dari rumah saya ..

[ Hahahhaaaa!! Apa motip cerita dari rumah sendiri…?!! ]

Kalau dari Selatan ..

Sampai ke Sungai Besi .. Dekat-dekat Terowong SMART tu..

Konar ngala ke Istana Negara Lama

Depan sikit dari konar tu.. Nanti ada papan tanda..

Konar kiri..

Jumpa Jirat Cina belah kanan .. Nak masuk boleeeee ajaaaa..

[ Dah lama nak ambik gambar dalam jirat cina…. Gila tak…? hahhahaaa! ]

Kalau tak nak ..

Tegak .. Nanti jumpa pintu get

Mintak kat Guard .. ‘ Nak masuk Muzium tuuu…’

.

.

1985 !?

Dah ada?!

‘Zaman Tok Adam’ tuu…

[ Bak kata famili saya …. ]

IMG_3527

.

.

.

IMG_3392

.

.

.

Sangat disyorkan..

Pergi masa waktu mendung..

Gambar tak cantiklah tapi ..

Kalau pergi waktu cerah .. langit biru .. Keluar segala peluh jantan , betina  nanti!!!!

IMG_3395

.

.

.

Where It All Begin…

Masuk sini dulu pun boleh ..

Nak jalan-jalan kat luar dulu pun boleh …

IMG_3516

.

.

.

Single Pioneer Plane

IMG_3437.

.

.

IMG_3407

.

.

.

IMG_3403

.

.

.

Yang ni lupa nama…

Nampak macam  dua lubang hidung yang besarrrrr !!

IMG_3402

.

.

.

Yang menjadi pujaan hati saya..

Yang kat belakang tu ..

Gambar kat dinding belakang tu..

Kalau dia berdesup dari belakang ke depan saya..

Getar jantung!!

Kalau dia buat manuver yang Cobra tu..

Pehhh ..

Sukhoi 30 MKM

IMG_3412

.

.

.

Lubang hidung mu tetap menjadi pujaan ku…

IMG_3420

.

.

.

Tiger Moth

IMG_3423.

.

.

Chipmunk …

IMG_3428.

.

.
Rajawali 01

Twin Pioneer

Pesawat yang membawa Ayahanda Tunku ke London

Bayangkan berapa kali pesawat ni kena berhenti isi minyak sepanjang penerbangan ke London tu ..

IMG_3438.

.

.

IMG_3522.

.

.

Dulu ada satu kat depan Muzium Negara

Hari tu lalu.. macam dah tak ada..

Rasanya ada satu kat depan Muzium Pengisytiharan Kemerdekaan yang kat Melaka tu…

IMG_3443.

.

.

IMG_3444.

.

.

Yang ni..

Kata Encik Abdul..

Huduhnya !!

IMG_3445.

.

.

Bila landing .. muncungnya jadik macam tu..

Macam dolphin.

Dolphin comel tapi!!

Pesawat Dove namanya…

IMG_3448.

.

.

Lecak!!

Tak boleh pergi sampai kat belah sana-sana tu!!

IMG_3452.

.

.

Yang ni..

Tebuan..

IMG_3453.

.

.

IMG_3456.

.

.

IMG_3457.

.

.

Yang ni..

Tak jumpa pulak namanya..

Lebih panjang daripada Tebuan..

IMG_3460.

.

.

Northrop F-5E

[ Tenkiuuu En Abdul… !]

IMG_3462.

.

.

IMG_3465.

.

.

IMG_3468.

.

.

Hawk..

Kalau tak salah..

Lecak..

Tak boleh pergi dekat

Douglas Skyhawk

IMG_3475.

.

.

IMG_3478.

.

.

Tugu Peringatan Wira-Wira Angkasa yang terkorban akibat daripada kemalangan pesawat…

Al-Fatihah..

IMG_3542.

.

Dulu dah datang sini..

Ni datang lagi..

Sebab nak ambik gambar sekali lagi..

Sekarang dah ada banyak papan tanda penerangan

Dulu.. buta je pergi.. tak tau apa-apa.. tak ada tulis apa-apa..

Datang lagi ..

Sebab nak pergi kedai sebenier dia

Nak cari topi Sukhoi…

Tutup pulak hujung minggu..

.

.

Ok lah ..

Menarik Muzium ni..

Pada yang minat lah ..

Pada yang tak minat ..

Nak buat camana khennnnnn…..

.

.

.

.

pano.

.

.

.

Advertisements